Tekstovi

Isa a.s., u islamu (1. dio)

Kaže Allah Uzvišeni:

وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَٰكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ ۚ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ ۚ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ ۚ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِينًا [٤:١٥٧]

„I zbog riječi njihovih: "Mi smo ubili Mesiha, Isaa, sina Merjemina, Allahova poslanika!" A nisu ga ni ubili ni raspeli, već im se pričinilo. Oni koji su se o njemu u mišljenju razilazili, oni su sami o tome u sumnji bili; o tome nisu ništa pouzdano znali, samo su nagađali; a sigurno je da ga nisu ubili."[1]

Danas uz Allahovu pomoć započinjemo govoriti o pretposljednjem poslaniku Isau a.s. Imajući u vidu da uskoro dolazi najveći kršćanski praznik Uskrs na osnovu kojeg kršćani temelje svoju vjeru. Smatram za shodnim da se pobliže upoznamo sa ovim velikim poslanikom kako bi znali šta je istina a šta laž.

Islamski pogled na Isaa a.s., leži između dvije krajnosti. Židovi koji niječu Isaa kao poslanika i koji za njega govore da je bio prevarant, dok ga kršćani, s druge strane, smatraju sinom Božijim. U islamu,  Isa a.s., je jedan od najvećih poslanika pored Nuha, Ibrahima, Musaa i Muhammeda a.s.

Prva Božja poruka za ljude je došla putem Adema a.s. (mir na njega) zatim se ona prenosila na njegove potomke, i ta poruka je uvijek bila ista kao i sada: da poštuju Allaha kao jednog i jedinoga Boga, i da žive skladno njegovoj uputi. Svi poslanici počevši od Adema a.s., pa do Muhammeda a.s., su isto naučavali.

Premda Kur'an ne opisuje detaljno život Isaa a.s., ipak je istaknuo glavne tačke njegovog života, kao što je njegovo rođenje, njegovo pozivanje Allahu i njegovo uzdignuće ka Allahu. Mi smo sigurni da istina o Isau a.s., se nalazi u Kur'anu, zato ćemo razmotriti neke od ajeta koji govore o njemu.

Kao i kršćani, muslimani vjeruju, da je Merjem odnosno Marija čista i bezgriješna žena, koja je čudesno rodila Isaa a.s. Isaovo rođenje samo po sebi je bilo čudo, jer nije imao oca. Allah opisuje njegovo rođenja u Kur'anu kako slijedi:

وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ مَرْيَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِهَا مَكَانًا شَرْقِيًّا ﴿١٦﴾ فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجَابًا فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِيًّا ﴿١٧﴾ قَالَتْ إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمَٰنِ مِنْكَ إِنْ كُنْتَ تَقِيًّا ﴿١٨﴾ قَالَ إِنَّمَا أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلَامًا زَكِيًّا ﴿١٩﴾ قَالَتْ أَنَّىٰ يَكُونُ لِي غُلَامٌ وَلَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ وَلَمْ أَكُ بَغِيًّا ﴿٢٠﴾ قَالَ كَذَٰلِكِ قَالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ ۖ وَلِنَجْعَلَهُ آيَةً لِلنَّاسِ وَرَحْمَةً مِنَّا ۚ وَكَانَ أَمْرًا مَقْضِيًّا ﴿٢١﴾

„I spomeni u Knjizi Merjemu: kada se od ukućana svojih na istočnu stranu povukla (16)  i jedan zastor da se od njih zakloni uzela, Mi smo k njoj meleka Džibrila poslali i on joj se prikazao u liku savršeno stvorena muškarca. (17)  "Utječem se Milostivom od tebe, ako se Njega bojiš!" - uzviknu ona. (18) "A ja sam upravo izaslanik Gospodara tvoga" - reče on - "da ti poklonim dječaka čista!" (19)  "Kako ću imati dječaka" - reče ona - "kad me nijedan muškarac dodirnuo nije, a ja nisam nevaljalica!" (20) "To je tako!" - reče on. "Gospodar tvoj je rekao: 'To je Meni lahko', i zato da ga učinimo znamenjem ljudima i znakom milosti Naše. Tako je unaprijed određeno!" (21) [2]

Ova činjenica da je Isa a.s., rođen bez oca ne podrazumijeva da ima božansku narav niti da je Božiji sin niti da je Bog. Ako bi išli tom logikom onda je Adem a.s., preči da bude božanske naravi, jer je on došao na ovaj svijet i bez oca i bez majke. Allah u Kur'anu kaže:

إِنَّ مَثَلَ عِيسَىٰ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ ۖ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ [٣:٥٩]

„Isaov slučaj je u Allaha isti kao i slučaj Ademov: od zemlje ga je stvorio, a zatim rekao: "Budi!" - i on bî."[3]

Muslimani vjeruju, kao što i kršćani također da je Isa a.s., (kao i drugi Allahovi poslanici) činio čuda. Ta čuda su se dešavala samo uz Allahovo dopuštenje,  jer sva snaga i moć nad svim stvarima pripada Allahu. Allah kaže:

إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَعَلَىٰ وَالِدَتِكَ إِذْ أَيَّدْتُكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلًا ۖ وَإِذْ عَلَّمْتُكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ ۖ وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْنِي فَتَنْفُخُ فِيهَا فَتَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِي ۖ وَتُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَالْأَبْرَصَ بِإِذْنِي ۖ وَإِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتَىٰ بِإِذْنِي ۖ وَإِذْ كَفَفْتُ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَنْكَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هَٰذَا إِلَّا سِحْرٌ مُبِينٌ [٥:١١٠]

„Kad Allah reče: "O Isa, sine Merjemin, sjeti se blagodati Moje prema tebi i majci tvojoj: kada sam te Džibrilom pomogao pa si s ljudima, u bešici i kao zreo muž, razgovarao; i kada sam te pismenosti i mudrosti, i Tevratu i Indžilu naučio; i kada si, voljom Mojom, od blata nešto poput ptice napravio i u nju udahnuo, i kada je ona, voljom Mojom, postala ptica; i kada si, voljom Mojom, od rođenja slijepa i gubavca iscijelio; i kada si, voljom Mojom, mrtve dizao; i kada sam od tebe sinove Israilove odbio, kad si im ti jasne dokaze donio, pa su onī među njima koji nisu vjerovali - povikali: 'Ovo nije ništa drugo do prava vradžbina!"[4]

Allah je slao svoje poslanike sa posebnim čudima (mu'džizama) dokazujući na taj način istinitost svog poslanstva. Sva ova čuda poslanici nisu mogli sami sobom na vastitu incijativu i bez Allahove dozvole učiniti.U doba djelovanja Isa a.s., židovi su bili veoma  napredni na polju medicine, zato su i čuda sa kojima je Isa a.s., došao bila iz tog domena. Mudžize koje je Isa a.s., činio su bila takva da obični ljudi iako su bili veoma stručni nisu mogli da ih izvedu. Kao vraćanje vida onome ko je od rođenja bio slijep, kao izlječenje do tada neizlječive gube, ili oživljavanje mrtvih.

Rečeno je jedne prilike Isau a.s., da im oživi nekoga ko je davno preselio na Ahiret. Kada ih je upitao koga hoće da im oživi rekoše da žele Sama, sina Nuha a.s., koji je umro veoma mlad. Kada su došli do njegovog groba i Isa a.s., ga pozvao, Allah ga je oživio i on je ustao iz svog mezara. Ljudi ga upitaše: Šta je s tobom, kada si umro kosa ti je bila crna, a sada je u potpunosti sijeda. On im reče: Kada sam čuo da me neko zove, mislio sam da je nastupio Sudnji dan, pa sam od silnog straha u jednom momentu osijedio.

Ovo je bio samo jedan dio našeg kazivanja o pretposljednjem Allahovom poslaniku Isau a.s., neka je na njega mir i spas o kojem ćemo ako Bog da na sljedećim hutbama dalje govoriti.

Molim Allaha da nam se smiluje na Sudnjem danu, i da nas učini da budemo u društvu Allahovih poslanika, šehida i Njegovih dobrih robova. Amin.

Imam i hatib:Bilal ef. Hodžić/I.K.C. Ulm/26.03.2010/10.rebiul-ahir 1431

_________________________________________________________________________________________________________________________

Isa a.s. u islamu 2. dio

Zaista sva zahvala pripada Allahu, samo Njega hvalimo i samo od Njega pomoći i oprosta tražimo. Donosimo bezbroj salavata i selama poslaniku milosti Muhammedu s.s.v.s., njegovim ashabima, tabiinima, njegovoj porodici, našim šehidima kao i svim pripadnicima našeg ummeta od mašrika do magriba.

Draga braćo u imanu i islamu. Prošlog petka ste imali priliku čuti jedan dio kazivanja o Isa a.s., gdje se putem kur'anskih ajeta opovrgava božanska priroda Isaa a.s., i gdje je bilo govora o njegovoj poruci koju nosi. Danas ćemo ako Bog da govoriti o njegovom uskrsnuću kao i o njegovom ponovnom dolasku na Zemlju.

Allah u Kur'ani Kerimu navodi događaj vezan za njegovo razapinjanje i uzdizanje ka Allahu i kaže da Isa a.s., nije taj koji je bio razapet, nego ga je Allah uzdigao  sebi.Kur'an ne spominje ko je bio taj koji je razapet umjesto Isaa a.s., nego samo kaže sljedeće:

وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَٰكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ ۚ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ ۚ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ ۚ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِينًا بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا

„A nisu ga ni ubili ni raspeli, već im se pričinilo. Oni koji su se o njemu u mišljenju razilazili, oni su sami o tome u sumnji bili; o tome nisu ništa pouzdano znali, samo su nagađali; a sigurno je da ga nisu ubili, već ga je Allah uzdigao Sebi. - A Allah je silan i mudar."[1]

Islam negira da je Isa a.s., došao na ovaj svijet kako bi svojom mučeničkom smrću otkupio čovječanstvo zbog grijeha koji je počinio njihov praotac Adem a.s. Allah nam naprotiv govori da niko neće nositi tuđi grijeh nego će svako nositi svoj vlastiti:

وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ

„A nijedan grješnik neće nositi grijehe drugoga!"

Nadalje, Islam nas uči da Allah može oprostiti sve grijehe, ako se osoba istinski pokaje i donese odluku da dotični grijeh ne ponavlja.Allahu nije potrebno prolijevanje ničije krvi da bi nama grijesi bili oprošteni, niti mu treba da silazi u ljudskom obliku i da umre za grijehe svih ljudi. Međutim, kršćani su na osnovu ovoga sazdali svoju dogmu i događaj Isusovog razapinjanja na križu kao i njegovo uskrsnuće učinili centralnim dijelom njihove vjere. Otac Pavle je još davno pisao: "Ako li Krist nije uskrsnuo, onda je neosnovano naše propovijedanje, neosnovana je i vaša vjera... A ako Krist nije uskrsnuo, bez ikakve je vrijednosti vaša vjera; vi ste još u svojim grijesima." Bez Kristova uskrsnuća se Kristova crkva ne bi niti održala.[2]

A na drugom mjestu u Bibliji se kaže: „Bog je pokazao svoju ljubav prema nama time što je Krist, dok smo još bili grješnici, umro za nas."[3]


Već smo spomenuli stav islama spram ovog događaja i mi kao sljedbenici posljednje Allahove riječi ljudima imamo istinu sadržanu u Allahovoj knjizi.

Ostalo je još da spomenemo drugi Isaov dolazak na Zemlju u kojeg vjeruju kako muslimani tako i kršćani iako je uloga kod jednih ili drugih različita.

U vezi ponovnog dolaska Isaa a.s. imamo mnogo hadisa kao što je hadis kojeg prenose Buharija i Muslim od Ebu Hurejre r.a. da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Tako mi Allaha, nije daleko vrijeme kada će među vas sići sin Merjemin i pravedno suditi, zatim će razbiti krst, ubiti svinju i osloboditi džizje, tada će se umnožiti imetak tako da ga niko neće htjeti primiti. Tada će jedna sedžda biti vrijednija nego sve na ovom svijetu." Mnogo je i drugih sahih hadisa koji o ovom govore. Kadi Ijad veli: "Silazak Isaa a.s. i ubistvo Dedždžala sa njegove strane je istina i vjerovanje u to je ispravno kod ehli sunneta zbog sahih hadisa koji o tome govore, a ne postoji ni u razumu ni u šerijatu nešto što to osprava, zato ga moramo prihvatiti. Pojedine mu'tezile i njihovi istomišljenici to odbijaju, smatrajući da te hadise pobija kur'anski ajet u kome se kaže da je Muhammed s.a.v.s., posljedni poslanik što je i sam Poslanik potvrdio riječima: ''Poslije mene nema poslanika." Uistinu, potpuna saglasnost muslimana u tome da poslije našeg Poslanika s.a.v.s., nema poslanika i da je njegov šerijat važeći dokle god je ovog svijeta i da ga niko ne može pobiti je sasvim ispravna. Međutim, uzimati to kao dokaz je sasvim neosnovano, jer se u hadisu ne govori o tome kako će Isaa a.s. sići kao poslanik koji dolazi sa novim šerijatom koji će poništiti naš šerijat. To se ne može razumjeti iz navedenih hadisa, niti iz drugih hadisa koji govore o silasku Isaa a.s.
Naprotiv, u ovim hadisima se  naglašava kako će on pravedno vladati po našem šerijatu i oživjeti sve ono što je svijet zapostavio od njegovih zakona.

Postavlja se pitanje: Zbog čega će se Isa a.s., ponovo vratiti na Zemlju. Na ovo pitanje dr. Jusuf El-Karadavi odgovara: „Rekli smo da sljedbenici nebeskih objava imaju različit stav u vezi sa Isaom, a.s. On će se vratiti da presudi, kako bi nestalo svake sumnje i prepirke o njemu i njegovoj ulozi na Zemlji. Pored toga, rekli smo da je on uzdignut na nebo prije nego što je umro. Dakle, on je živ i treba da se vrati na Zemlju kako bi okusio smrt. Međutim, njegov povratak neće biti radi dostavljanja objave i novog zakona. On će, kada se vrati, postupati po šerijatu koji je objavljen Muhammedu, s.a.v.s. U hadisima se spominje da će se on pojaviti a muslimani će se taman spremati za namaz. Imam će sačekati Isaa, a.s., i ponuditi ga da uđe u mihrab. Međutim, on će odbiti i reći će imamu da klanja u mihrabu, a on će biti s muktedijama. Dakle, postupat će po propisima koje nam je dostavio Muhammed, s.a.v.s., i ništa neće izmijeniti."

Zaključak koji izvodimo jeste da je Isa a.s., bio samo čovjek koji je rođen za nas ljude čudan način. Činio je razne mudžize kojima je dokazivao svoje poslanstvo. Allah ga je odabrao da bude pretposljednji Allahov poslanik i da najavi dolazak posljednjeg Allahovog poslanika Muhammeda a.s., Allah ga je uzdigao k sebi i on je još uvijek živ i čeka vrijeme kada će ponovo doći na Zemlju radi misije koju mu je Allah odredio. Nakon toga će živjeti još 40 dana, prvi dan će trajati kao godina, drugi kao mjesec treći kao sedmica, a ostali dani će biti kao i vaši dani. (Negdje se navodi da će boraviti 7 godina). U to vrijeme napuniće zemlju pravdom te će mu nakon toga Allah uzeti dušu, a muslimani će mu klanjati dženazu i time će biti završena njegova misija na Zemlji.

Molim Allaha da nam se smiluje na Sudnjem danu, i da nas učini da budemo u društvu Allahovih poslanika, šehida i Njegovih dobrih robova. Amin.

Imam i hatib:Bilal ef. Hodžić/I.K.C. Ulm/09.04.2010/24.rebiul-ahir 1431

_________________________________________________________________________________________________________________________

Isaa a.s., u Islamu i Kur'anu, 3. dio


Hvala Allahu, Gospodaru svjetova, na nimetima i blagodatma kojima nas daruje. Salavat i selam na Allahova Poslanika, njegovu časnu porodicu, plemenite ashabe i sve sljedbenike do Sudnjeg dana.

All lov och pris tillkommer Allah. Må Hans frid och välsignelser vara över Guds sändebud, Muhammed, och alla i hans familj.

Poštovani džema'ate, draga braćo i sestre,

U prethodne dvije hutbe, na dokazima iz Kur'ana i sunneta, govorili smo o Isau a.s., njegovu rođenju od majke h.Merjeme, o okolnostima koje su pratile taj neobican događaj, o mudžizama Isaa, a.s., o Isaovu poslanstvu i poteškoćama na koje je nailazio, iznijeli smo kuranski dokaz da Isa, a. s., nije ubijen, niti je umro, nego da je uzdignut kod Allaha i da će se ponovo vratiti na Zemlju. U današnjoj hutbi govorimo o ponovnom dolasku Isa a.s, na ovaj svijet, njegovoj novoj ulozi, sve to, naravno, u svijetlu Kur'ana i Sunneta.

Vama je poznato, da je još i Poslanik Muhamed a.s., ukazao na neke posebne događaje koji če se desiti pred kraj ovoga svijeta kao sto su npr.mali i veliki predznaci Sudnjega dana. Gotovo svi ili velika večina malih predznaka kijametskog dana se ispunila, vidljiva i poznata. Kada je riječ o velikim predznacima Kijameta, izmedju ostalih, ubraja se i ponovni dolazak na ovaj svijet Isaa a.s.


Vidite, nakon pojave Dedždžala i njegovog velikog nereda na zemlji, Allah dž.š., če poslati Isaa, a.s., koji če doči na zemlju kod bjele munare u Istočnom Damasku u Siriji, obučen u dva mirisna dijela odječe, dlanova položenih na krila dva meleka. Isa a.s., če doči među spašenu grupu koja če se boriti za Istinu, okupljena u namjeri da se bori protiv Dedždžala. Doči če u vrijeme početka namaza i klanjat če za imamom tog džema'ata.

Ibn Kesir kaže: "Najcešce misljenje o mjestu njegovog silaska je bjela munara u istocnom Damasku. U Damasku nema munare poznate kao istocne osim one koja se nalazi pored Emevijske dzamije u Damasu sa istoka. Vođa muslimana če mu reči: "O od Allaha nadahnuti, prodji naprijed (u mihrab)! On, Isa a.s., če mu reči: "Ti prođi (u mihrab), tebi je ikamet proučen." U drugoj predaji stoji: "Vi ste jedni drugima vođe iz Allahove počasti prema ovom ummetu." (Fathhu-l-Bari 6, 486)


Vi se pitate sada, gdje nalazimo dokaze o ponovnom dolasku Isa a.s., na ovaj svijet? Dolazak Isaa, a.s., na kraju dunjalučkog vakta, utemeljen je Kur'nom i Sunnetom i to je, rekosmo,  jedan od velikih predznaka Sudnjeg dana. U nastavku slijede dokazi iz Kur'ana i Sunneta o njegovom dolasku:

وَلَمَّا ضُرِبَ ابْنُ مَرْيَمَ مَثَلًا إِذَا قَوْمُكَ مِنْهُ يَصِدُّونَ "A kada je narodu tvom kao primjer naveden sin Merjemin, odjednom su oni, zbog toga zagalamili... " do riječi:   وَإِنَّهُ لَعِلْمٌ لِّلسَّاعَةِ  "...i doista je on predznak smaka svijeta." (Zuhruf, 57-61) Ovi ajeti su objavljeni o Isau a.s., a na pocetku 61.ajeta se kaže:   وَإِنَّهُ لَعِلْمٌ لِّلسَّاعَةِ فَلَا تَمْتَرُنَّ بِهَا   "I doista je on predznak smaka svijeta.", odnosno, dolazak Isaa a.s., prije kijameta je predznak smaka svijeta. Na to upučuje ovaj ajet;  وَإِنَّهُ لَعِلْمٌ لِّلسَّاعَةِ - "We innehu le ‘ilamun li's-ah, (sa fethom na slovu ayn i lam) tj., znak i nagovještaj smaka svijeta. Ovaj kiraet - učenje se prenosi od Ibn Abbasa i Mudzahida i drugih učenjaka Tefsiara.

Imam Ahmed bilježi od Ibn Abbasa r.a., da je komentirajuči ovaj ajet rekao: "To je pojavljivanje Isaa, sina Merjemina prije smaka svijeta." (Kurtubijev tefsir, 16/105) Hafiz Ibn Kesir, kaže, da je tacno to da se lična zamjenica trečeg lica jednine odnosi na Isa a.s, jer je o njemu riječ u ajetima. (Musned, Ahmed, 4/329, hadis br.2921)

Riječi Uzvišenog Allaha: I zbog riječi njihovih: "Mi smo ubili Mesiha, Isaa, sina Merjemina, Allahova poslanika...!" - A nisu ga ni ubili ni raspeli, već im se pričinilo.", do riječi Uzvišenog: I nema nijednog sljedbenika Knjige koji, kada bude umirao, neće u njega onako kako treba povjerovati, a na Sudnjem danu on će protiv njih svjedočiti." (En-Nisa, 157-159) Ovi ajeti s jedne strane ukazuju na to kako Jevreji nisu ni ubili ni razapeli Isa sina Merjemina, nego ga je Allah sebi uzdigao, kao sto je u Njegovim riječima: "...sigurno je da ga nisu ubili, već ga je Allah uzdigao Sebi." (En-Nisa, 157-158)

Zabilježeno je u Sahihu da je Allahov Poslanik rekao: „Siči če među vas Isa a.s, sin Merjemin, pravedan vladar i ispravan vodja. Slomiče krst, ubice svinju i propisat če džiziju."

Postoje brojni hadisi koji ovaj predstoječi dogadžaj potvrdjuju, spomenut čemo one, mutevatir, hadise: Bilježe, Buharija i Muslim od Ebu Hurejrea r.a., da je Allahov Poslanik a.s., rekao: "Tako mi onoga u čijoj je ruci moja duša, jos samo malo, pa ce među vas siči Isa sin Merjemin, pravedni vladar, slomiče krst, ubiti svinju i prekinuti ratove. Imetka če biti na pretek, toliko puno da ga neče imati ko uzeti. Samo jedna sedzda če biti vrednija od dunjaluka i svega sto je na njemu." (Tefsir Ibn Kesir, 2/415)

Imam Ahmed bilježi od Ebu Hurejra r.a., da je Allahov Poslanik Muhamed a.s., rekao: "Poslanici su brača, majke su im različite, a vjera jedna. Ja sam najpreči Isau sinu Merjeminu, jer izmedju mene i njega nije bilo Poslanika. On če sigurno doči? Pa kada ga ugledate prepoznajte ga." (Muslim, 18/27-28)

Pitate se, kako da ga prepoznamo? U predajama se kaže, da je on čovjek srednjeg rasta, ni visok, ni nizak, rumen, kovrdzave kose, širokih prsa, sa valovitom kosom koja mu skoro prekriva uši i pada niz pleča. Buharija i Muslim bilježe od Ebu Hurejra, r.a.,da je Allahov Poslanik a.s, rekao: „Noči Isra-a sam sreo Musaa i sreo sam Isaa... srednjeg rasta, rumen, kose vlažne kao da je iz vode izašao ." (El Fath er-Rabbaniyy) A od Ibn Abasa se bilježi da je Allahov Poslanik a.s., rekao: Vidio sam Musaa i Ibrahima, Isa je rumen, kovrđave kose, širokih prsa." (Buhari i Muslim)

Inače, prepoznati čemo ga i po: Izuzetnim moralnim odlikama, razlikuje se od ostalih ljudi. Bit će prepoznatljiv po crtama lica svojstvenim pejgamberima. Njegova mudrost i retorička moć je veoma visoka. Veoma pouzdan. Pod zaštitom Allaha, dž.š. Prema vjernicima je blag i milostiv. Na Zemlji neće imati ro|aka, poznanika i porodice.

Kada je, pak, riječ o duzini boravka na Zemlji, nakon silaska, u pojedinim predajama je zabilježeno kako če boraviti 7 a u drugim 40 godina.  U predaju Imama Muslima od Abdulaha ibn Amra r.a, stoji: "Allah če potom poslati Isa sina Merjemina, ...i on če ostati medju ljudiam 7 godina..." (Nevevijev komentar Muslima, 2/192) U predaji Imam Ahmeda i Ebu Davuda je rečeno: „Boravit če na zemlji 40 godina. Potom če umrijeti i muslimani če mu dzenazu klanjati." (Muslim, 18/75-76)


Pojava sigurnosti blagostanja u njegovo vrijeme

Vrijeme, nakon njegovog dolaska biti če vrijeme sigurnosti, mira i blagostanja. Allah dž.š., če poslati obilnu kišu, zemlja če dati bogatstvo plodova i raskoši, imetka če biti na pretek, nestat če sporova, mržnje i zavisti medju ljudima.

U poduzem hadisu, Navas ibn Samana,u kojom je spomenut Dedžal, dolazak Isa a.s, pojava Jedžudža i Medžudža, njegova dova protiv njih i njihovo uništenje, Allahov Poslanika a.s, kaže: "Zatim če Allah poslati kišu pred kojom če nestati kuče od drveta i gline. Oprače zemlju koja če biti poput ogledala, potom če reci zemlji: "Bujaj plodovima, vrati blagodatima, - ljudi ce jesti sa stabla jednog nara i svi ce sjediti u hladu tog drveta. Mljeko če biti blagoslovljeno. Deva če dati dovoljno mlijeka za veliki broj ljudi. Mlijeko jedne krave če biti dovoljno za cjelo pleme, a mlijeko jedne ovce za jednu familiju." (Muslim, 2/292)

Ahmed bilježi od Ebu Hurejra kako je Allahov Poslanik rekao: „...Zaista če on Isa a.s, (opet) doči... pa če Allah u njegovo vrijeme unistiit Dedzdzala. Zemljom če zavladati mir. Čak če lavovi pasti sa devama, tigrovi sa kravama, vukovi sa ovcama, a djeca če se igrati sa zmijama koje im nece nauditi." (Muslim, 18/63-70)

Muslim bilježi od Ebu Herejrea da je Allahov Poslanik a.s, rekao: „Tako mi Allaha, zaista če siči Isa sin Merjemin, ... Prestat če pakost, međusobna mrznja i zavist. I sigurno čete biti pozivani da uzmete sta zelite od imetka, a niko ga neče uzeti." (Musned, Ahmed, 2/406)

Nevevi kaže: „To znači da ljudima neče trebati deva, neče zeljeti da je posjeduju, jer je i onako imetka previše, a jako malo zelja. Neče im trebati jer če imati veliku svijesti o blizini kijameta." (Muslim, 2/192)

Eto, ovo je bio pokušaj da se pojasni uloga i mjesto Isaa a.s, nj rođenje, boravak, uzdignuče i ponovni povratak na ovaj svijet, pobjeda oholog Dedždžala i uspostava harmonije na dunjaluku.

Ärade och kära bröder, Dagens khutba, i sin tredje del var om Isa a.s, i ljuset av Kur'anen och Sunnet. Om hans återkomst till jorden, tecken att den yttersta stunden närmar sig, som Allah säger i sura Zuhruf: Hans [återkomst till jorden] skall vara ett tecken att den Yttersta stunden [närmar sig]; tvivla därför inte på den. Och [säg, Muhammad]: "Följ mig, detta är en rak väg! [Ez-Zuhruf, 61]

Detta var sann berättelse om Isaa a.s., sanningen om hans födelse, uppståndelse och återkomst.

Molimo Allaha da zajedničko poštovanje i zajednička ljubav prema Isa sinu Merjeminom

omili poštovanje i razumjevanje među nama!  Amin!

Mesdzid IZ Norrköping, 22.01.2010 g./ 07. Safer 1431 h.g./Hatib: h Zekerijah-ef. Čajlaković